Difference between revisions of "1997 Glaçâ v. Støtanneu (UC)"

From TalossaWiki
Jump to: navigation, search
m
Line 11: Line 11:
  
 
==Background==
 
==Background==
[[Evan_Gallagher|Adiêns Glaçâ]] of the [[Political_parties#Historic_Parties|Silver Phoenix Party]] (a merger of the [[Chocolate Orange Party]] and the [[Whigs]] sued the newspaper [[Stotanneu|''Støtanneu'']] (run by [[Robert I]]) for [[libel]]. The newspaper labelled the SPP as a "party of prevaricators", similar to [[Davron]]'s 1994 "Liberal Party". Crucially, the paper accused Glaça of misleading the Cosâ in his application for citizenship in 1996.
+
[[Evan_Gallagher|Adiêns Glaçâ]] of the [[Political_parties#Historic_Parties|Silver Phoenix Party]] (a merger of the [[Chocolate Orange Party]] and the [[Whigs]]) sued the newspaper [[Stotanneu|''Støtanneu'']] (run by [[Robert I]]) for [[libel]]. The newspaper labelled the SPP as a "party of prevaricators", similar to [[Davron]]'s 1994 "Liberal Party". Crucially, the paper accused Glaça of misleading the Cosâ in his application for citizenship in 1996.
  
 
According to ''[[Ár Päts]]'', this drawn-out trial was dubbed "the O.J. trial" by [[Art Verbotten]] due to its length. During the case, King Robert, on behalf of his newspaper, claimed that Glaçâ was attempting to "censor" the press.
 
According to ''[[Ár Päts]]'', this drawn-out trial was dubbed "the O.J. trial" by [[Art Verbotten]] due to its length. During the case, King Robert, on behalf of his newspaper, claimed that Glaçâ was attempting to "censor" the press.

Revision as of 10:48, 9 July 2014

Din el Cort Pü Inalt


ADIÊNS GLAÇÂ
Plaintiff
v.
STØTANNEU
Defendant


Decided
1997/XVIII

Brief of the ruling
{{{ruling}}}

Opinion of the Court delivered by
-


Background

Adiêns Glaçâ of the Silver Phoenix Party (a merger of the Chocolate Orange Party and the Whigs) sued the newspaper Støtanneu (run by Robert I) for libel. The newspaper labelled the SPP as a "party of prevaricators", similar to Davron's 1994 "Liberal Party". Crucially, the paper accused Glaça of misleading the Cosâ in his application for citizenship in 1996.

According to Ár Päts, this drawn-out trial was dubbed "the O.J. trial" by Art Verbotten due to its length. During the case, King Robert, on behalf of his newspaper, claimed that Glaçâ was attempting to "censor" the press.

Outcome

The record is unclear as to the outcome of this case. Ár Päts claims that when SPP member Ieremiac'h Ventrutx threatened to email-bomb the King and to encourage "College Republicans" to infiltrate Talossa, "[Glaçâ] abandoned the party and his lawsuit, his reputation in rubble."

On the other hand, the recollection of Miestrâ Schivâ is that "The Uppermost Cort found that (on the precedent of Falwell v. Hustler) it was impossible to be libelled by a paper with no credibility which no-one took seriously."

More accurate records are needed to determine whether there was in fact a ruling in this case, and what the contents of that ruling were.